dimecres, 4 de març del 2009

Xerrada al Col·legi Badalonès

Acabo d'arribar. Aquesta tarda he impartit una xerrada sobre la meva edició de la novel·la Días de Reyes Magos, de Emilio Pascual, obra que els alumnes de 4t d'ESO llegeixen cada any. He anat a Badalona a fer-la de la mà del meu amic Oriol Gálvez i de l'editorial Barcanova-Anaya. Ha estat un plaer poder desvetllar a un públic heterogeni i atent les claus i secrets de la novel·la. La xerrada s'ha desenvolupat en el gimnàs de l'escola, que havien preparat ex professo per a l'ocasió. Ha estat un plaer i espero anar-hi sovint. Ha quedat palesa la bona mà del professor de Literatura i cap d'estudis, Juanjo, que tenia molt ben treballada la novel·la i havia fet participar prèviament als alumnes en un col·loqui molt fructífer.
Días de Reyes Magos és un llibre que enamora des del primer moment. És un llibre que fa que els alumnes creixin perquè els fa superar dificultats i ja se sap, no hi ha com superar entrebancs per aprendre. L'alumne supera el desconcert inicial i de seguida s'endinsa en el món dels llibres i percep que se l'està tractant com una persona intel·ligent. Aquesta literatura juvenil actual és de segona divisió. Els ho dóna tot tan mastegat que l'alumne no hi ha de posar cap mena d'esforç intel·lectiu i per tant tampoc assaboreix res de nou. Amb Días de Reyes Magos, en canvi, l'alumne és elevat a un nivell superior i descobreix que el món de les idees és inabastable i lluminós.

5 comentaris:

Txeiks ha dit...

Quina tralla de blog! Fa molta patxoca, et felicito.
Ja m'explicaràs com li va a l'Oriol

Frank Bayer ha dit...

M'encanta el blog!! Ostres, el que m'agrada més és que llegint et sento parlar!! M'encanta el post sobre el teu quadre, trobo molt interessant que vagis fent aquest exercici de tant en tant!!! Felicitats pel blog!!!

Frank Bayer ha dit...

Per cert, és ben bé que sempre has estat avançat a la teva època!!! El 2007, quan ningú tenia blogs, tu ja havies escrit el teu primer article anunciant que feies un blog!! Ets el guia!!!

Marc Cassany ha dit...

Ostres tu també has caigut al món dels blocs! Felicitats i endavant!

OGR ha dit...

Ei, que bé! Veig que vaig tirar bé alguna foto... Avui m'han demanat que et reiteri les felicitacions per la xerrada d'ahir, de part de professorat i alumnes. Algun profe, fins i tot, diu que es llegirà el llibre. Així que felicitats!