dimecres, 1 d’abril del 2009

Edward Green

Espero no cometre el mateix error que sempre denuncio que cometen els diaris quan ens filtren la informació dient-nos només el que els interessa dir o el que és políticament correcte, però tinc entès que Edward Green és un expert en Sida, és de la universitat de Harvard, no és catòlic ni està contra el condó, però ha tingut els nassos de donar la raó al Papa quan aquest afirmava (no va dir altra cosa al respecte!) que només amb preservatius no se solucionava el problema del Sida a l'Àfrica. Green va dir això textualment: “El Papa té raó. Els nostres millors estudis mostren una relació entre una major disponibilitat de preservatius y una major taxa de contagis de Sida”.
Ningú s'atreveix a publicar això? En quin món vivim?

16 comentaris:

Frank Bayer ha dit...

Toni, tot això està molt bé, però ara posem per cas que es troba un mètode de prevenció de la SIDA que és 100x100 eficaç. Quina seria la situació d'aquells malalts amb el tema dels preservatius que volguessin portar una vida normal? Ho deixo sobre la taula, o més ben dit, a la pantalla!!

Toni Cassany ha dit...

M'has canviat de tema, company. Però bé, et segueixo. Dius: "posem per cas que es troba un mètode de prevenció de la SIDA que és 100x100 eficaç" Què cal que facin els malalts de Sida amb el tema del preservatiu? Que deixin córrer el preservatiu i s'apliquin aquest mètode 100x100 eficaç, no? (jajajajaja)

Frank Bayer ha dit...

Ho dic perquè quan el Papa parla de la ineficàcia dels preservatius contra la SIDA, parla d'això i res més, però els intel.ligents que critiquen, (dic intel.ligents perquè després hi ha un 90% que repeteixen els mateixos arguments utilitzant el paradoxal "jo penso")quan critiquen parlen de moral, i creuen (gran exemple de falta d'honradesa intel.lectual) que donar suport al Papa és donar suport a la moral de l'Esglèsia amb el tema dels preservatius. Ho barregen. Per això t'he fet aquesta pregunta, perquè responen això, aquesta gent no podria barrejar moral amb realitat. No sé si m'explico i perquè m'he desviat del tema!!!

Anònim ha dit...

hola!!!!

Toni Cassany ha dit...

Anònim: la teva aportació és d'allò més significativa. Segueix així. T'assembles molt poc a altres anònims que han passat per aquí darrerament...

Anònim ha dit...

Deixeu-me estar amb el meu anonimat.
Eh, Frank, no hi ha qui t'entengui, eh? Suposo que vols dir que què ha de fer un malalt de Sida, quina d'aquestes tres possibilitats: infectar la seva parella? No tenir relacions? Fer servir profilàctic? Doncs suposo que si no pot evitar la segona, fer la tercera, no? En cap cas la primera!

Frank Bayer ha dit...

Exacte, anònim, no hi ha qui m'entengui però tu ets tant intel.ligent que m'has entés!! Gràcies per simplificar el dilema!!!

Iron ha dit...

Jajaja veig que això de l'anònim s'està posant de moda...
Sobre el tema profilàctics bufff quina mandra... breument:
1) Estic d'acord amb el Papa, només amb preservatius no se soluciona el problema del sida a l'Àfrica. M'agrada aquesta evolució que ha mostrat cap a la famosa estratègia ABC. El seu predecessor, al cel sigui, excloia del tot la C (el condó).
2) Per contra el ministre de Sanitat, Bernat Soria, tot el progressisme español i els mitjans de comunicació afins no han evolucionat cap a l'ABC. S'han quedat només amb la C.
El Govern no para d'advertir-nos que no hem de correr riscos innecessaris pel que fa a la conducció, si limiten la velocitat a 80 per evitar accidents, si ens fan portar els llums encesos a l'hivern, si redueixen cada cop més la taxa d'alcohol al volant...
Perquè no són capaços de traslladar aquesta voluntat de canviar la conducta de la gent perquè no corri riscos innecessaris cap al terreny de les relacions sexuals?
Perquè no aconsellar a més del condó (no estem dient que no ho facin, sinó a més) l'AB? Fomentar l'abstinència, és a dir retardar les relacions sexuals, evitar que els adolescents corrin riscos innecessaris com enfermetats de transmissió sexual i embarrassos no desitjats. Promoure la fidelitat, o si és vol dir d'una altra manera advertir dels riscs de la promiscuitat.
3) Frank, com t'agrada liar-la! Un metode de prevenció 100% eficaç... no seria més fàcil dir una vacuna? Jo els aconsellaria que a pesar de la vacuna fessin servir el profilàctic o un altre mètode anticonceptiu més eficaç. Més que res perquè a pesar de que avui dia amb alguns retrovirals com la zidovudina (azt) s'ha aconseguit reduir el risc de transmissió mare-fill, aquest encara és elevat, molt millor que adoptin que hi ha molta criatura necessitada pel món.

Toni Cassany ha dit...

Extraoridnària la teva brevetat, Iron. En fi, no és cap crítica. És que el tema no es pot ventilar en dues línees i per això fa mandra. Fins aquí d'acord amb tot. Però tinc dubtes: Joan Pau II i Benet XVI em sembla que no difereixen ni en els matisos, eh? Vaja, vull dir que jo he llegit clarament que la postura vaticana sobre el tema es basa en tres fonaments: investigació a fons, acolliment i atenció dels malalts (amb això l'Església és líder mundial) i humanització de la sexualitat. L'adhessió a l'ABC de l'OMS no la proclama ningú, ni Benet XVI ni Joan Pau II, al cel sigui. Potser m'equivoco. Iron, n'estàs segur que aquest papa ha fet un pas que no havia fet l'altre?
2) I una altra cosa: quina és la resposta a les preguntes que fas en l'apartat 2) ("Perquè no són capaços de traslladar aquesta voluntat de canviar la conducta de la gent perquè no corri riscos innecessaris cap al terreny de les relacions sexuals?") Seria interessantíssim saber-ho de veritat.
3) M'encanta que hagis tornat.

Iron ha dit...

La pregunta que formulava a l'apartat 2 era retòrica, a mi també m'agradaria saber-ne la resposta.
Sobre això de l'evolució del Papa cap a la estrategia ABC, em referia a un acostament, no pas a una adhessió clara. Jo simplement m'he basat en la frase que has posat tu al post i que sembla ser que va dir el Papa que “només amb preservatius no se solucionava el problema de la sida a l'Àfrica”. En Lògica un judici del tipus “Non solum...sed” implica la certesa certesa (o incertesa) de les 2 preposicions, per exemple “no només de pa viu l'home” s'admet que l'home necessita pa però també altres coses. I jo recolzo aquest judici de Benet XVI de “només amb la C no n'hi ha prou” de la mateixa manera que recolzo que “només amb l'A i la B no n'hi ha prou”.

txeiks ha dit...

Molt interessant aquesta discussió! Deixeu que hi posi cullerada. Penso que el problema no és el preservatiu en si mateix, sinó que aquest tema afecta l'esséncia de la sexualitat.
Si tal com fa l'Església Católica, defenses que la sexualitat té una finalitat amorosa i reproductiva, doncs no s'hi val el sexe sense amor ni el sexe sense possibilitat de procrear... Això és difícil? Sí (no ens hem pas d'enganyar), però ens fa millors i més feliços. Suposo que la "suavitat" de les paraules de Benet XVI volien evitar el que finalment ha passat: que els mitjans se li tirin al damunt.

Toni Cassany ha dit...

Copio aquí les paraules textuals que va dir Benet XVI a l'avió a instàncies d'un periodista que li preguntava sobre la Sida: "Diría que no se puede superar el problema del Sida sólo con eslóganes publicitarios. Si no está el alma, si no se ayuda a los africanos, no se puede solucionar este flagelo sólo distribuyendo profilácticos: al contrario, existe el riesgo de aumentar el problema. La solución puede encontrarse sólo en un doble empeño: el primero, una humanización de la sexualidad, es decir, una renovación espiritual y humano que traiga consigo una nueva forma de comportarse uno con el otro, y segundo, una verdadera amistad también y sobre todo hacia las personas que sufren, la disponibilidad incluso con sacrificios, con renuncias personales, a estar con los que sufren. Y estos son factores que ayudan y que traen progresos visibles. Por tanto, diría, esta doble fuerza nuestra de renovar al hombre interiormente, de dar fuerza espiritual y humana para un comportamiento justo hacia el propio cuerpo y hacia el prójimo, y esta capacidad de sufrir con los que sufren, de permanecer en los momentos de prueba. Me parece que ésta es la respuesta correcta, y que la Iglesia hace esto y ofrece así una contribución grandísima e importante. Agradecemos a todos los que lo hacen." Per si algú vol llegir la transcripció literal, pot acudir a la pàgina web de ZENIT (www.zenit.org) on és possible llegir la transcripció completa de las palabras del Papa als periodistes (Cf. Declaracions del Papa als periodistes presents en el vol a Camerún).
Ara cadascú pot llegir com vulgui la cosa.

Iron ha dit...

Toni, primer de tot BONA PASQUA!
Que bé trobar per fi les paraules textuals de Benet XVI. Després de llegir-les atentament encara entenc menys el sidral que s'ha muntat amb el tema preservatius. A mi em el que em crida l'atenció de tot el discurs és això de l'entrega envers a les persones que sofreixen (en aquest cas les infectades), aquesta tasca l'Església la fa molt bé i els diaris no li dediquen ni una linea, és molt trist. Per contra, es dediquen a buscar tres peus al gat. Segurament el punt calent és el de “ no se puede solucionar este flagelo sólo distribuyendo profilácticos: al contrario, existe el riesgo de aumentar el problema”. Efectivament, repartir preservatius sense informar de com conservar-lo perquè no es faci malbé, com obrir-lo amb compte, com col.locar-lo correctament, que sigui d'un sol us, de làtex i no pas orgànic, etc... pot augmentar el problema i encara pot ser pitjor si no va acompanyat també d'una educació en l'AB, és a dir un canvi d'hàbits sexuals per a reduïr riscs com vaig dir en l'anterior comentari. Si no es fa així, si només ens dediquem a repartir profilàctics, els resultats poden arribar a ser fins i tot igual de catastròfics que els dels països on s'ha apostat exclusivament per fomentar l'abstinència i la fidelitat.
En definitiva, com he dit abans m'agrada la resposta del Papa perquè això d'estar al costat dels que pateixen és una verdadera mostra de caritat cristiana, tot el demés són ganes de cercar polèmica allà on no n'hi ha.

Toni Cassany ha dit...

Bona Pasqua!, Iron. M'encanta que saludis així. No es felicita prou la Pasqua (com sí que es fa amb el Nadal i fins i tot per cap d'any). Estic d'acord amb tot el que dius. Només afegeixo, reconec que per polemitzar una mica, que quan el preservatiu, i parlant no de l'Àfrica sinó de casa menva, jo no he ficat el preservatiu com a part integrant de l'educació de la sexualitat dels meus fills. M'he dedicat a l'AB. Però a fons, eh?

Iron ha dit...

Si, és veritat que no es felicita prou la Pasqua. Jo veig l'actitud d'alguns cristians similar a la dels apòstols aquella primera pasqua, en la que es trobaven tancats al cenacle per por dels jueus, i avui dia n'hi han que es tanquen per por dels laicistes. Hem de ser com les dones que van anar al sepulcre i que van ser premiades per la seva fe i la seva valentia amb la primicia (noticia bomba exclusiva per dir-ho en llenguatge periodístic) de la ressurrecció de Crist. I sobre lo de felicitar el Nadal, no sé... cada cop hi ha més carallots que prefereixen dir "bones festes", etc...
Però anem al tema preservatius. Jo considero els profilàctics com un mètode eficaç en la lluita contra la sida, i si va acompanyat d'una bona educació en l'AB encara millor. Així és com penso educar els fills que Déu em vulgui donar. Jo no em penso inmiscuïr en l'educació dels teus fills perquè tinc claríssim que és un dret essencial dels pares el donar l'educació que ells creguin convenient als seus fills. Només et diré que em sembla bé que t'hagis centrat en l'AB. Els turcs diuen que el que no ensenya un ofici al seu fill li ensenya a ser lladre. Nogensmenys el pare que no ensenya unes mínimes nocions sobre el respecte a la dignitat del propi cos i el de la parella, està ensenyant al seu fill a ser un pendó.

Toni Cassany ha dit...

En termes teòrics, sobre el paper vull dir, el profilàctic pot tenir una eficàcia provada; també el meu cotxe hauria d'agafar 180Km/h i... en fi, que no. No val desvincular les característiques teòriques d'un producte dels problemes derivats de la seva posta en pràctica. No val amagar la realitat. El preservatiu no preserva tot el que es diu. Si falla en un determinat percentatge, cal que es digui, també. I no es fa. Tanmateix, quan els meus alumnes em pregunten sobre el tema, jo mai els en parlo en termes d'eficàcia, perquè, la veritat, no m'interessa en aquest sentit (què passaria, com deia fa dies en Frank, si esdevingués eficaç en un 100%?), sinó que m'interessa el rerefons que amaga el seu ús perquè pressuposa una manera de viure la condició sexual amb la qual no m'hi sento còmode. Tal com visc la sexualitat, no necessito el profilàctic. Per mi ja poden deixar de fabricar-ne quan vulguin. Hi ha molt poques situacions -n'hi ha, eh?- excepcionals en què això que dic no ho aplicaria (un infectat que ha d'evitar infectar la seva parella sana). Poques més. En fi, em poso a pensar ja en el proper post.