dissabte, 25 d’abril del 2009

Xerrada a l'IES Sta. Eugènia

Fa uns dies vaig ser a l'IES. Sta. Eugènia fent una xerrada sobre Días de Reyes Magos. Voldria destacar dues coses: hi ha gent a l'ensenyament públic d'aquest país vertaderament admirable, gent que té vocació d'ensenyant i que ho porta a la sang. I ho dic perquè malgrat mil inconvenients i desatencions a les quals estan sotmesos pel nostre pobre (mesquí) Departament d'Educació, (fixeu-vos amb detall en l'entorn on vaig fer la xerrada) rendeixen sense desmai al 200%. Vaig ser atès per la Lluïsa Marquès i pel Cap de Departament de Llengua, en Toni. Són gent encantadora. Em van fer una mena d'aparador al·lusiu a la novela, amb tot de llibres que hi apareixen i altres elements; em van presentar com una eminència, la qual cosa sempre ajuda a agafar-se seriosament la trobada per part del públic d'ESO, que és molt exigent. I m'han fet un CD amb fotos de l'acte. La meva més sincera gratitud per a tots ells i elles. La xerrada va anar molt bé, aquells nois i noies, tant els qui els agradava la cosa com als qui els avorria profundament, es van portar molt bé. Per cert, que en el torn de paraula un alumne, l'Oriol, va fer una interpretació tan brillant del final del llibre que vaig demanar un aplaudiment del respectable. Aquell noi era un gran lector i per tant, un gran pensador. I és que a la pública, tan defenestrada per tants, també hi ha talent. I per això no s'enfonsa. I jo personalment, trobo que té més mèrit ser excel·lent a la pública que ser-ho a la privada. Això, alguns ho sabem molt bé.

2 comentaris:

Joan ha dit...

Totalment d'acord, però ja ho saps! com també saps que el camaleó és fan d'aquest llibre.
El que no deus saber és que l'he regalat a quatre dels meus millors amics pel seu aniversari...

Toni Cassany ha dit...

Joan: em fa molta, molta il·lusió que aquest llibre el consideris digne de regal als teus millors amics. Val molt la pena donar-lo a conèixer i trobo que és un regal excel·lent.