dilluns, 28 de desembre del 2009

Els llibres del 2009

2009 ha estat un any irregular pel que fa a lectures. He llegit 25 llibres. No són molts, ni pocs, segons com es miri. Inspirat pel sextet de corda que ens ha regalat el Barça, jo us ofereixo també els meus sis títols en l'ordre en què els vaig llegir:

- Suite Francesa de Irene NÉMIROVSKY:es tracta d’un mosaic de situacions, d’ànimes que reaccionen de formes diverses davant el mateix fet: la guerra i l’ocupació alemanya de França.
Literàriament impecable. Va valer molt i molt la pena.


- En Lugar seguro, de Wallace STEGNER: un meravellós retrat de l'amistat entre dos matrimonis. Uns personatges que quedaran per sempre més en el record. Una novel·la que deixa petjada.


- La montaña de los siete círculos de Thomas MERTON. Ja en vaig parlar en un post en el seu moment. Un prodigi de lectura profunda, d'espiritualitat sincera, de la recerca del propi camí a la vida.


- Carta de una desconocida de Stefan ZWEIG. Novel·la curta, molt curta. Una sola veu. Un escriptor, que és un vividor i un donjuan, un seductor impenitent, rep una misteriosa carta d’una dona en la qual li declara que sempre, des que era una pre-adolescent, l’havia estimat bojament, compulsivament, jo diria que patològicament, fins i tot.


- El maestro de almas de Irene NÉMIROVSKY. La Némirovsky no falla mai. Aquesta novel·la és un relat primoròs sobre la història d'algú que busca un lloc a la vida i no el troba, de les seves ombres i el seu mal viure. En parlaré al proper post.



- Cuatro hermanas de
Jetta CARLETTON, l'he acabat fa molt poc. Una novel·la de personatges, de història familiar, de vides entrelligades. Una novel·la on la gent s'equivoca, i rectifica, i torna a començar perquè estima i sap què és el més important. Potser és el millor llibre del 2009.

4 comentaris:

Kasal ha dit...

No n'he llegit cap dels sis, tot i que un el tinc des de fa temps i els altres els apunto a la llista de lectures recomanades. Amb el teu permís, et copiaré la idea i parlaré dels milllors llibres que he legit el 2009.
Salut i bona entrada d'any.

Toni Cassany ha dit...

Joan: trobo molt enriquidor poder donar a conèixer títols que valen la pena. Vol dir que som diferents. Tant és així que potser el que més m'ha agradat a mi (Cuatro hermanas) potser sigui el que mnenys et veig llegint. Em sembla fantàstic que em copïis la idea. Estaré atent al teu bloc. Una abraçada! Bona entrada d'any a tots nquatre!

Ramon ha dit...

Toni, ja saps què en penso dels que he llegit: fantàstics els tres (Stegner, Merton i Carletton). Némirovsky segueix sent un gran capítol pendent. I Zweig un vell conegut. Bon any!

jaumefv ha dit...

carai, tio! gràcies per aquests consells... et passo una entrevista, a veure què et sembla
bon any!