dijous, 17 de desembre del 2009

Un artcle d'un amic: contaminatu

M'ha agradat molt aquest article del meu amic, escriptor i catedràtic de la Universitat de Graná ahí es ná, Ángel Esteban. A veure què us sembla.

Contaminatu

Hasta Hilary Clinton, su presidente Premio Nobel y Ban Ki-moon han intervenido para que Haidar no muera. Desde hace casi un mes, esa magnífica señora ocupa las portadas de todos los diarios, y dicen que con su huelga de hambre ha realizado más por su causa que treinta y cinco años de lucha de todo un pueblo por defender su identidad territorial. Le han pedido al Rey, al Papa y al lucero del alba que por favor se impliquen, y parece que no hay otra cosa que hacer en el mundo que salvar a una mujer que quiere morir por su pueblo, como hizo Martí por Cuba. La postura de Aminatu es encomiable, aunque provoque escenas ridículas como la de Rosa Díez llevando una carta, cuando el servicio de correos funciona maravillosamente, o este desconcertante gobierno nuestro echando la culpa de todo a la policía.

A veces, cuando veo a Moratinos o a Zapatero hablar del tema, con cara de preocupación, como si tuvieran algo de peso moral a sus espaldas, y la vida de los demás les interesase algo, me pregunto por qué, a la misma vez que ese careto medio tristón parece sincero, dentro de unos días van a aprobar una ley que no sólo permite matar a discreción a una persona de 14 semanas, que tiene los órganos vitales tan desarrollados como los de Aminatu, o quizá hasta en mejores condiciones físicas, sino que además pretende intimidar a los que no quieran hacerlo, restringiendo la objeción, y obliga a que todos los españoles tengan información, en las escuelas, sobre la maravilla de ir haciendo desaparecer aminatus, también hasta las 22 semanas -¡menudo dilema moral!- con algunas restricciones, además de aleccionar a todos los estudiantes de ciencias de la salud para que sepan cómo se mata, para que no fallen el tiro.

Este mundo, sin duda, está contaminatu, o mejor, contra los aminatus que no pueden hacer huelga de hambre para defender lo que tienen que ser sus derechos, porque son tan persona como la heroica señora por la que todos (menos el gobierno de su país) claman para que no muera. Este mundo se va al carajo, como diría García Márquez, y esta civilización se tambalea, impotente y sin recursos morales. La proliferación del aborto no es una cuestión de estilo, o simplemente social, es un problema que afecta a la configuración ética de un mundo que ha perdido el sentido del respeto a la vida. Mientras los premios Nobel de la Paz hagan guerras necesarias y permitan la pena de muerte y la posesión libre de armas, y fomenten (como Zapatero) el aborto facilón, nos vamos todos a la mierda, como el imperio romano. Por favor, sigan riéndole las gracias a Bibiana, promotora del genocidio con el dinero de todos los españoles.

5 comentaris:

txeiks ha dit...

Ole! Àngel, ets el meu ídol! A més de ser un paio genial escrius qtc...
Gràcies Toni per publicar-lo, m'ha agradat moltíssim.

Kasal ha dit...

L'article està molt bé i diu veritats com un temple, però crec que el tema de la senyora aquesta ja se surt de mare. Em posa molt nerviós tota la patuleia d'actors, cantants, intelectualets i polítics sense cartera que pululen al voltant d'aquesta pobra senyora per sortir a la foto i aconseguir guanyar quatre duros.
Si en lloc de ser saharaui fos una mare catalana que vol reivindicar l'independència del poble català, ja seria morta, enterrada i oblidada i tota la cort d'intelectualoides que ara vetllen l'heroïna saharaui, reposarien tranquils als seus pisos de la Castellana.
Quina societat que tenim, que Déu ens agafi confessats!

Xavi de la Fuente ha dit...

Quanta raó l'article i quanta raó Kasal!!! Sembla que l'únic que funciona és la hipocresia..

Iron ha dit...

L'article la clava, tot i que jo no m'hagués atrevit a posar això de que els organs d'un fetus de 14 setmanes estan tant desenvolupats com els de l'aminatu (fals), d'aquí a lo del lince hi ha un pas i llavors corres el risc que no et prenguin seriosament.
I en ZP no crec que el gest de preocupació sigui per l'aminatu, més aviat jo crec que després de lo de'n Berlusconi deu tenir por que algu li llenci una miniatura de la catedral de Santiago als morros per allò de "cuando veas las barbas de tu vecino pelar pon las tuyas a remojar" jajajajaj
En fi, tens uns amics molt trempats, si no es posen en plan carcamal español, que per cert vaya tela amb l'article de'n Nacho Uria sobre en Munilla, el nacionalisme, etc.
Doncs res mes, bon cap de setmana i aguanta que el trimestre ja s'acaba.
Bnit!

Toni Cassany ha dit...

Hola a tots: gràcies per les vostres intervencions.
Iron: jo crec que, des d'un punt de vista quantitatiu, els òrgans d'un fetus de 14 setmanes no són iguals als d'un adult; però sí que ho són conceptualment, com ho són els meus o teus i els d'un nadó de mesos. Jo ho entenc així.
Pel que fa a en Nacho Uría, no el conec personalment, però m'agrada com escriu i moltes de les coses que diu. Tanmateix, amb això dels nacionalismes tenim un problema: em passa moltes vegades que hi ha gent que fot al mateix sac la defensa de la vida o de molts aspectes de la moral i la defensa del nacionalisme espanyol o de determinades posicions polítiques. Sembla que estar contra l'avortament o de la retirada dels crucifixos d'arreu hagi de voler dir votar el PP. D'això n'estic molt fart. De fet, l'altre dia volia publicar aquí un article sobre el tema dels crucifixos que m'havia semblat genial, i no ho vaig fer, entre d'altres coses, perquè al final feia un tuf a anticatalanisme que tirava enrera. Aquesta és la nostra creu, a vegades.
Quant a l'article d'en N. Uría sobre en Munilla, passa quelcom semblant al que estic dient. Però en aquest cas, trobo que pel camí diu veritats com a catedrals, eh? En fi, m'hi passaré a veure si s'ha generat debat. Adéu a tots i bon Nadal. El proper post va de quadres robats...