dilluns, 26 d’octubre del 2009

Un quadre sense firma

Em sembla que és l'únic dels vuit o nou cents que porto pintats a la meva vida pictòrica que no té firma. M'ha passat alguna vegada que he hagut d'anar a la galeria amb pinzell i paleta a signar algun quadre que per descuit havia deixat sense signatura... Però una vegada, uns compradors no van tenir prou paciència i van demanar endur-se el quadre abans que no acabés l'exposició. Jo, durant la inauguració, havia vist la mancança. L'endemà vaig anar a la Galeria amb el pinzell, però el quadre havia volat. Els intents de fer-lo venir a la Galeria o d'anar jo a cals amos van ser sempre infructuosos. No l'he vist més. És meu?

7 comentaris:

Kasal ha dit...

La teva firma està reflexada a cada traç, a la manera de presentar els colors, en la sensibilitat i l'equilibri de les formes. T'ho miris com t'ho miris, si tens una mica de coneixement sobre pintura, veus que aquesta obra és un Cassany en tota regla. Potser en un futur encara serà un quadre més valorat. Si puguessis, estaria molt bé trobar-lo i firmar darrera la tela, que quedi constància que és teu però tingui el valor afegit de ser diferent.
Salut!

Joan ha dit...

Ostres, és molt txulo, però llegint el comentari he quedat ple de dubtes...

- Com t'ho has fet per aconseguir-ne una foto?
- Et van pagar el quadre?
- Per què hi ha tant color blau a terra, havia plogut?
- Quin coi de poble és el de darrera?
- Per què les oliveres de primer terme són blanques?
- Si me'l poso de fons de pantalla, he de pagar drets d'autor?
- Si els he de pagar, a qui coi els he de pagar? Que jo sapiga el quadre no està firmat, no?
- Si en sóc el comprador, cobraria jo els drets d'autor? O ho faria l'artista descuidat que va oblidar siganar el quadre?

Sóc un interrogant gegant

Iron ha dit...

Jo juraria que els arbres del primer terme són ametllers, no pas oliveres. Si havia plogut, deuria fer força estona perquè el cel està despejat, per tant vol dir que el terreny s'entolla fàcilment. Això és perillós perquè no resisteixen l'asfixia radicular. També pot ser que estigui gebrat, no oblidem que si estan florits vol dir que deuria ser gener o febrer. Si gebra quan floreix hi haurà mala collita. Els del fons semblen alzines, on es fan els uns es fan els altres...
Camaleó no dones coneixement del medi tu? doncs q es noti! jejeje

Frank Bayer ha dit...

A veure Toni, no cola agafar un Van Gogh de la primera època i dir "és meu, no té firma"!! jeje...
La paraula triada és "trient", recordeu, trient sense sucre!! Buf... necessito vacances!!!

Toni Cassany ha dit...

Necessitem vacances tots plegats. Joan: m'has fet riure molt. Lo dels drets d'autor és molt senzill, Joan: 21300 598575 45 89000007865 (Caixa del Penedès).
En tinc foto perquè la faig de seguida que l'acabo. Vaig veure que hi faltava la firma quan ja era penjat. Penjats a la galeria es veuen moltes coses que no veus quan són al cavallet.
No recordo el coi de poble. És inventat, segurament. Cadascú que hi vegi el seu. Les obres d'art les acaba l'espectador.
Són ametllers o cirerers, que eso nunca se supo, això del primer terme.
Tota la resta d'apreciacions que feu són degudes a la mala qualitat de la foto. Amb això s'explica tot.
Iron: celebro que se t'hagi passat la taja i hagis recuperat el bon to que et caracteritzava normalment.
Mai he entès ni la gràcia ni la benevolència amb què es mira el beure en excés... Però aquest és una altra tema.

Toni Cassany ha dit...

Frank: no tenia ni idea del teu domini sobre la primera època de Van Gogh, cagum la llet de pot!! Hauré de canviar d'estratègia.

Joan ha dit...

nois l'Iron té raó, com se m'ha pogut escapar aquest detall? em sembla que em presentaré a oposicions per l'assignatura de desconeixement del medi...