dissabte, 5 de febrer del 2011

Missatge universal

No sé si queda algú al món que no hagi vist això. A Fecebook ha corregut com la pòlvora. Ahir vaig rebrer una missatge d'un infermer del Txad (Àfrica) perquè el vol passar a l'aula de formació que tenen muntada allà. Tinc missatges d'arreu del món parlant de pell de gallina i de llàgrimes als ulls.
Hi ha un missatge universal que és el de la lluita i l'esforç fins al final que no passa de moda. I no passa de moda malgrat lleis d'educació nefastes com la LOGSE que s'havia carregat el valor de l'esforç i del sacrifici i el valor del fracàs i de la frustració per madurar el caràcter i fer-nos més forts i ferms. La vida ens dóna dificultats i les dificultats són per superar-les i per créixer com a persones més fortes. La metàfora de la papallona que aconseguirà volar gràcies a l'esforç immens per sortir del capullo és una lliçó per no oblidar. Per fer el capullo no cal esforç. Com deia Antonio Ventura, "lo fácil es ser imbécil".
Ànims, ànims, ànims.

5 comentaris:

Frank Bayer ha dit...

Antonio Ventura molt gran!!! Ostres, m'ha encantat la cita!! El vídeo l'havia vist, i diu masses coses per ser entés la primera vegada que el veus!!

Toni Cassany ha dit...

Aquesta frase la va dir Antonio Ventura las de 4t eso l'altre día. Em va encantar a mi tb. Gracies Frank!

Joan ha dit...

Al final l'he vist i la veritat és que posa la pell de gallina...
Hauriem d'aprendre que del fracàs sempre se'n pot treure alguna cosa bona. Algú deia parlant de l'experiència, que és el que ens queda després del fracàs...
Per cert això del capullo i la papallona em sona i molt.

Joan ha dit...

Per cert, no sabeu pas el goig que em fa veure com de macos n'esteu tots dos a les vostres imatges de perfil...

Toni Cassany ha dit...

Jajajaja. T'hi hauries de dedicar, Joan a això del dibuix digital. Ho fas bé. Això del capullo, per altra banda, et sona molt, en concret, per què... ?