dimarts, 3 de març del 2009

Un nou quadre


Quant a una altra de les meves facetes, l'artística, haig de anunciar-vos que miraré d'anar posant en aquest blog els quadres que vaig pintant.

Aquest que us presento avui, és una paisatge que m'agrada especialment per vàries raons. M'agrada el tractament de la llum i m'agrada el tema perquè vol ser un emblema, una metàfora de l'Empordà, que és un tros de Catalunya que em té el cor robat. Aquest quadre es titula "Empordà emblemàtic" per aquest motiu. Des d'on ho vaig pintar? Doncs, mireu: anat cap a Roses per la carretera que vas des de Garriguella fins a Palau Savardera, abans d'arribar a aquest darrer poble, a mà esquerra hi ha una urbanització que s'enfila muntanya amunt. Quan les cases i arbres ho permeten, es veu aquesta vista esplendorosa que els meus pinzells van voler immortalitzar emocionats el dia després d'una ventada atramuntanada contundent i sense matisos. Era ja cap al tard i els colors em marxaven, per moments, engullits per una llum fugisera i sense concessions. Me'n vaig endur la imatge, el record i sobretot l'emoció a casa i vaig completar la tela en la solitud del meu estudi, a base del que m'havia endut al fons del cor.

2 comentaris:

Jaume Arxer ha dit...

No sé què impressiona més, si els colors del quadre en sí o les suaus però emocionants pinzellades en què expliques el procés.
Jaume

Toni Cassany ha dit...

Ostres, Jaume, quins elogis, no? Buenoooooo, va, no facis la substitució del divendres...